maandag 11 maart 2013

Leren van ´Negerengels´ ofwel Sranantongo


Op 10 maart 1886 schreef Peerke Donders een korte brief aan ´medebroeder´ Alphonsus.
 
Hartelijk dank voor Uwen brief van 18 January. Ik heb lang op occasie moeten wagten om te antwoorden. Ook dank ik U voor UEerws. geschenk. Ik zal aan UEerws. verzoek trachten te voldoen en ook aan de schoolkinderen. Het een en ander nieuws zal de ZEerw. Pater Romme wel mededelen.
Gisteren ontfang ik een brief van Monseigneur, waarin hij mij verzogt van spoedig aan de stad te komen en een kamer klaar te maken voor een Pater die verlangt tot verandering van clima en om het Negerengels te leren eenigen tijd hier te verblijven. Daarom ga ik nog hedenavond, Donderdag 11, op reis. Gelieve dit Pater Romme mede te delen.
Bid s.v.p. veel voor mij. Ik zal ook voor UEerw. bidden. Na minzame groeten verblijve ik in de H.H. Harten van Jezus en Maria

UEerw. toegenegen Medebroeder P. Donders C.SS.R.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten